Sunday, 17 November 2013

Faye! Faye! Faye!


Jangan marah....saya membakar diri sendiri sebenarnya untuk siapkan manuskrip ini. Ya Allah, kalau boleh nak keluarkan 2 novel tahun ini. Jalan cerita semua sudah ada tapi tahap kesibukan yg kronik menyebabkan saya tak sempat nak siapkan (Juga tahap kecanduan saya terhadap runningman, plants vs zombie2 dan the master's sun - hish...banyak sangatlah distractors nya)


Ok jom kita bako sama2.........



Bila sudah di dalam kapal terbang terasa seram sejuk pula, mengalahkan gabra malam pertama. Yalah malam pertama hari tu kan, cium tangan, cium dahi sahaja. Ini nak naik burung besi dan nak terapung-apung di awangan. Uiks, kecut perut!! Dalam gedebak-gedebuk kerisauan tiba-tiba tangan kanannya digenggam orang sebelah.

“Nervous?” sang suami berbisik di telinga.

Tentulah nervous, tetapi yang mana satu lebih nervous – naik kapal terbang kali pertama atau tangan digenggam erat oleh Encik Suami, Fayqa tidak pasti.

Melihat riak muka Fayqa yang cuak, tangan yang digenggam dicum pula oleh Encik Suami. “Don't worry, I'm here,” bisik sang suami lagi. Makin laju degup jantung Fayqa. Oooh, mana pernah ada lelaki main bisik-bisik di telinga.

Bila kapal terbang meninggalkan landasan, perut Fayqa rasanya sudah naik ke tekak. Matanya dipejamkan erat, mulutnya digumam rapat. Automatik kedua belah tangannya memaut erat lengan sang suami. Terasa keras, berotot padat lengan yang dipaut. Oh, begini rasanya lengan orang lelaki ye, fikir si polos yang tidak pernah menyentuh tubuh lelaki. Terasa bagai berpaut di dahan yang selamat. Biarlah burung besi ini terapung-apung di udara, aku sudah ada dahan kukuh dan selamat. Dan rasa selamat itu membuai Fayqa sehingga terlena.

45 comments:

  1. Aduh....memang tebako dah nie....x sabau nak tunggu versi cetak....nina buatlah hadiah thn baru utk kami2semua..... ;-)

    ReplyDelete
  2. Terbakar dlm dingin fraserhill niha!
    Siapa suamiu fayqa.....jeng3

    ReplyDelete
  3. ya lah Nina dh rentung niii...Faye....Fayqa...dgn General kan....huaaa tolong la...jgn distract lg Nina...hee dh lma tunggu ni...gud luck dear...

    ReplyDelete
  4. Assalam Nina.....lamanya tak ada teaser, bizi yea? Hmm...finally, dapat jugak teaser Fayqa. Mesti kahwin ngan General Dzengal kan? hohoho....suka suka suka, jom kita lompat bintang sama- sama!

    ReplyDelete
  5. ulalaaaaaa...can't wait...can't waittttttttttttt

    ReplyDelete
  6. xpelh nina...mmg tbako dh pun .... tp sabor jelh ...

    ReplyDelete
  7. Alahaiiii. Kawin ngn spa? Ngn jeneral ke? Mintak2 la dia kawin ngn jeneral. Btw,bila nk kuar nihhhhh? Tk sabo nk membeli!

    ReplyDelete
  8. ^_____^ selamat berbahagia melayari bahtera perkahwinan fayqa dgn dzhariff....dptkan anak cepat2 hihi

    ReplyDelete
  9. hanina.. cepatla siapkan,,, dah terbako ni

    ReplyDelete
  10. Oh mai! oh maiiii! ini dah rentung ni!

    ReplyDelete
  11. Rasanya memang si Jeneral sengal tu kan....tak sabar nak baca ni...

    ReplyDelete
  12. Mmg tebako rasa jiwa raga nih.
    Jantung sendri pun berdegup laju. :D

    Ok Nina...2 books this year. 7 can do it.

    ReplyDelete
  13. hoooooooo ape ni??? baru masuk gear 1 tetiba tarik hand brake plak dh. huwaaaa
    my heart beat faster!!!!!!! kah kah kah. #overkalahfayqa

    ReplyDelete
  14. uihhhh....dah kawen rupanye hahaha...tau dah x leyh mintak sambung lagi so bertabah je la. terima seadanya ngeee

    ReplyDelete
  15. arghhhh.... dah rentung nie.. lama lagi ke nak tunggu

    ReplyDelete
  16. hohoho......sangat2 terbakarrrrrrrrrrrrrrr............waaaaaaaaaaaaaaaa .........x cukup nie......

    ReplyDelete
  17. hahaha mmg terbakooo sgt ni...aarrgghh kenapa kenapa kenapa kenapa main teka teki pulak ni cik writer ooooiii??

    ReplyDelete
  18. Waaaa.. Terbkor dh jiwa... Komon kak nina!!!

    ReplyDelete
  19. akak!!kite pn suke tgk master's sun... (tibe2)

    ReplyDelete
  20. tak sabar nak tg novel ni....cepat2 tulis..nina...bagi your fans hadiah 2014

    ReplyDelete
  21. meme lama doh terbako pon....tinggal bara jer ...hangat sokmo......

    ReplyDelete
  22. oh aloh...cam comei jer fayqa...wat membakor mata yg baca nyer...

    ReplyDelete
  23. Rindu Faye + inche general too...!!!
    Bila nk kuar ni??

    ReplyDelete
  24. Uikss.....yang terbakonyer, jiwa nie ha. Dek rindu dengan Fayqa, PMS jadi bedtime storybook. Sampai dah hapal. Ini, KNDK pula asyik dalam genggaman jer kat opis. Sibuk opismates segala tanya, best sangat ke cerita tu sampai makan pun bawa buku? Hahahahhaha...sah diorang belum kena pukau dek HA.

    ReplyDelete
  25. bako nina jgn tak bako…uiks bila pulak nak rentungnye pulak…dok berasap je ni..jerebu memanjang..hahahahah

    ReplyDelete
  26. Nina cepat laaa.......lama dah tunggu nii..........

    ReplyDelete
  27. oh runningman ...sama candu sama....tenkiu for the entry...lama baru dgr khabar faye dan jeneral.....cepat2 siap kan....dh lama sy tk menjengah kedai buku....;)...have a nice day nina..and to all as well...

    ReplyDelete
  28. ninaaaaa.....bikin hati ni makin tidak sabar menuggu........

    ReplyDelete
  29. Cik Nina... saya juga tak sabar menunggu cerita seterusnya .... hu hu

    ReplyDelete
  30. wahhhhhhhhhhhhhhhhh.....mmg sangat terbakorrrrrrrrrrrrrrrr niiiiiiiiiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  31. ala.....kenapa mcm ni...ni tak sabar nak tggu nih...

    ReplyDelete
  32. ala.....kenapa mcm ni...ni tak sabar nak tggu nih...

    ReplyDelete
  33. Akak yang terbakar emosi hingga rentung ni....

    ReplyDelete
  34. Akak yang terbakar emosi hingga rentung ni....

    ReplyDelete
  35. Cik Nina Syg,

    Ini bukan setakat terbakar aje, tp dah rentung pun emosi saya. Ini boleh mendatangkan marah.. tp nk buat macam mana, cik writer yg menulis kenalah tunggu endingnya kan?...

    ReplyDelete
  36. hai bila la novel ni nk keluar ek? ari2 dok intai blm lg.

    ReplyDelete
  37. Nina saya rasa dah 24x baca sf....windu dgn jeneral...bila le nak kelo..kalo saya jutawan.
    Saya beli aje..cete ni kat awak by email.aje...keh keh...serius

    ReplyDelete
  38. wow.. Best kak nina.. haha.. nak promote jp..
    http://novelku2u.blogspot.com/
    dtglah ye..
    *kak nina jgn marah.. mncelah skjp.. haha..

    ReplyDelete